Leveranstid: 1-5 arbetsdagar. (vid evenemang & erbjudanden kan leveranstiden bli något längre) Frakt 49:- (fri frakt inom Sverige när du handlar för 298:- eller mer)



Siux

Försäljningspris 199 kr Ordinarie pris 299 kr REA!

Siux grundades i september 2012 som ett ambitiöst projekt med syfte att snabbt etablera varumärket som ett av de ledande namnen inom padel både nationellt och internationellt. De första dagarna var fulla av aktivitet. Den första racketkollektionen släpptes snart, med glasfiber och kol som redan en del av originalmodellerna. Siux Optimus gjorde anspråk på utmärkelserna som märkets första racket som gjorde ett riktigt intryck. Siux lansering underbyggdes av att en av stjärnorna i World Padel Tour tecknades. Brasiliens Chico Gomes, med världens 9:e rankade parstatus vid den tiden, placerade företaget i medias rampljus.

Under 2013 fortsatte Siux sina framsteg och började tillverka sina racketar i Spanien. Designen utvecklades och tog in nya material för märkets huvudmodeller. Under året skapades också dess flaggskeppsmodell: Siux Diablo. Ett racket som har åtnjutit enorm popularitet bland alla amatörer och spelare ända sedan lanseringen. Siux Diablo har satt standarden på banan tack vare sin enastående prestanda.

2014 var varumärkets konsolideringsår. Konstant tillväxt tack vare den enorma framgången för alla dess racketar. Vid det här laget hade Siux redan ett 20-tal förstklassiga modeller på marknaden, avsedda för olika typer av spelare.

2015: Egen fabriksuppsättning

Bara ett och ett halvt år efter grundandet förverkligade Siux drömmen om att starta en egen racketproduktionsfabrik. Detta ger direkt kontroll över hela tillverknings- och kvalitetsprocessen, med syftet att få ut de allra bästa racketarna på marknaden. 2015 lanserades Siux Diablo Granph, den definitiva utvecklingen av Siux Diablo, och varumärkets mest framgångsrika modell hittills. Racket har blivit en av de mest eftertraktade av spelare över hela världen.

2017: Siux passerar gränserna

Det spanska varumärket började sin internationella expansion med produktförsäljning i andra europeiska länder och på de amerikanska och afrikanska kontinenterna. Siux utmaning har varit att vara ett ledande internationellt varumärke från början, ett mål som successivt uppnås i länder där padel är en del av livet.

2020: Officiell World Padel Tour-sponsor

För första gången i sin historia blev Siux en officiell bagsponsor för World Padel Tour. Under ett år präglat av den globala katastrofen orsakad av Covid-19, bör vi lyfta fram detta oerhört positiva drag för det spanska varumärket, för att höja dess profil på den professionella padelbanan.

2022: Internationell konsolidering

I år firar Siux tioårsjubileum och kommer att bli varumärkets konsolideringsår på internationell nivå. Siux har åtagit sig att expandera på de viktigaste marknaderna och sponsra de ledande aktörerna i varje land. Och så har laget rekryterat nummer 8 på World Padel Tour, Franco Stupaczuk, och Belgiens nummer 1, Clément Geens, samt Tysklands topppar av Johannes Lindmeyer och Matthias Wunner. 2022 är också året då Siux blir den direkta sponsorn för dessa spelare, snarare än bara racket- och väsksponsor som tidigare.